fredag, 6 februari, 2009


_mg_1343_1

När C H R I S T E R var och hälsade på i helgen bad jag honom, som vanligt he he, ta kort på Doris. Är man fotograf får man faktiskt stå ut med sånt! Vi pratade lite foto och jag kommenterade ett kort på Doris som Christer tagit och som jag har hängandes som förstoring på jobbet. Ni förstår säkert att det är det kort som är ovan. Det är så himla fint, min söta tös. Då säger Christer:
-Synd bara att jag är med.
-Öh, va????????????
-Ja, jag reflekteras i hennes öga.

Det hade jag ingen aning om! Jag ser det kortet varje dag och har aldrig sett det! Så jag var ju naturligtvis tvungen att kolla. Och mycket riktigt, visst syns han i hennes öga. Men det tyckte jag om. Tyckte det var fint och passande att han var med. Sen förstår jag att det inte är så ”det ska vara” när man är fotograf. Men de är ju goa kompisar, Christer och Doris, så jag tyckte det passade. Nu tycker jag ännu mer om bilden. Den blir på något sätt mer personligt.

_mg_1343_2

Ja, det blev jag faktiskt över Doris i går. Hon var så himla duktig när jag hade kurs. Låg lugn och fin på sin plats nästan hela tiden. Klart att det gjorde sitt till att Annette hade varit gullig och tagit med Doris på sin promenad med Cilla. Alla hade kommit och kursen var i gång när de kom tillbaka, och Doris tog bara ett kort varv i lokalen; tjena, tjena. Sen var det inte mer med det. Hon är visserligen van vid att det kan vara främmande människor här när hon kommer tillbaka efter en promenad med mamma, men då är det ju inte såhär många personer. Verkar inte som hon bryr sig ett dugg. Skönt. Jag hade visserligen inte trott att det skulle bli några större problem, men att hon skulle sköta sig så här fint var över förväntan. Vi märkte i stort sett inte att hon var här 😀
Men jag blev lite trött på mig själv, jag gav henne nämligen ingen mat när de kom tillbaka, för den Bravo-hamburgaren låg ju hemma i kylskåpet! Va! Hur korkat som helst, kunde ju bara gett henne torrfoder istället och haft hamburgaren till frukost. Tanksprid, tanksprid. Klart hon skulle haft maten då och inte när vi kom hem vid tio-tiden! Men Doris accepterade att inte få någon kvällsmat som belöning efter promenaden och gick och la sig. När det var dags för fika bad jag kursdeltagaren att inte mata hunden när hon tiggde och de var så lydiga allihop. För tigger gör Doris! Som tur var satt hon på golvet vid mig och tiggde igår. Förstår inte varför eftersom jag aldrig gett henne i den situationen, men hellre det är att hon tigger vid någon annan och skämmer ut sin matte. Kanske ville hon bara påminna om att hon också var hungrig och att jag minsann missat hennes kvällsmat!

När jag varit hemma en stund i går kväll, såg jag något jag aldrig sett förut! Nämligen Garion skönt tillrätta lagd i Doris korg! Va fan! Vad tror du Doris hade sagt om hon sett det? Jag vill gärna att Doris’ bäddar ska vara som en frizon för henne. En plats som katterna inte går till. Vet inte riktigt hur jag ska få bukt på detta. Har ju ingen lust att hon kommer och hämtar mig för att jag ska flytta på en katt så som hon gör när hon vill att jag ska flytta bort Cilla från hennes plats 😉 Inte heller att hon blir irriterad och ger sig på katten för att få tillbaka sin bädd.
Nåja, kanske bara var det en engångshändelse…….

img_4001Garion har tagit över….