Just nu är det väldigt mycket jobb för min del. Har inte varit ledig en dag på några veckor nu, och det börjar kännas. Märker att jag blir mer och mer lättirriterad desto tröttare jag blir. Inte bra! Och som ni märker har jag ingen inspiration att vare sig blogga eller fotografera….. Planerar att ta ledigt i helgen oavsett hur mycket jobb jag har. Kunderna får helt enkelt vänta! Ska ta Doris, Gilda och Garion med mig ner till stugan och bara…..andas. Så håll tummarna för att det blir fint väder i helgen! 😉

Men vi har trots jobbet varit på två härliga promenader i helgen, Doris och jag. I lördags förmiddag var vi på Tjolöholm med Annette och Cilla. Vi gick upp till den lilla sjön ovanför Tjolöholms Gård och grillade lite korv och satt och tjôtade medan hundarna sprang runt och sniffade på allt och inget. Regnade gjorde det visserligen, men vi satt i vindskyddet så det var ganska mysigt ändå.
Och i söndags var vi i Sandsjöbacka Naturreservat vid Labacka tillsammans med min kompis Astrid. Då var det lite läbbigt tyckte Doris för det var någon som var ute i skogen och sköt och hade sig. Då ville inte liten pinscher gå längre! Men matte var enveten och släpade henne vidare. Och efter en stund så var svansen på topp igen och skotten glömda.
Och stundtals tittade solen fram så vi fick t.o.m några solglimtar under promenaden, härligt.

