Igår hade Doris och jag en promenad bokad med Wilma och hennes matte och husse. Smhi hade förutspått regn och rusk, men under dagen hade det varit okey väder, en och annan snabbskur visserligen men även solglimtar då och då. Så vi bestämde oss för att göra ett försök. Vi valde Årekärr i Sandsjöbacka Naturreservat för då blir det ungefär halva vägen för båda att köra. Regnade ganska ihärdigt på vägen dit, men Doris och jag var ändå vid gott mod.
Hade sett på kartan att det skulle finnas ett vindkydd längs en av lederna så vi beslutade oss för att direkt gå dit, inta vår fika och sen se om vi kände för att fortsätta eller gå tillbaka till bilarna. Så iväg traskade vi i regnet, som tyvärr inte visade någon tendens till att avta. Blött var det och lerigt var det, men det är ju alltid trevligt att träffa goda vänner så vi var glada ändå 😀

Efter en stund kom vi fram till vindskyddet som ligger vid Svarttjärn och då var det fram med kaffe och smörgåsar. Det var riktigt mysigt att sitta där i vindskyddet, fika, prata och lyssna på regnet som smattrade mot taket. Här fanns t.o.m en iordningställd grillplats så jag skulle gissa att Nilla&Doris återkommer hit 😉

Vet att det är väldigt suddigt, men det gick ju inte att ta med blixt…. Så då fick det bli såhär. Syns ju ändå hur mysigt det var! 🙂

Doris rumpa, Kristina, Micke och lilla Wilma

Ganska snart upptäckte vi att det blir betydligt mörkare, betydligt tidigare när det regnar! Insåg att om vi skulle ha en chans att hitta tillbaka till bilarna och fortfarande ha en möjlighet att se var vi sätter fötterna var vi tvungna att bege oss tillbaka. Vet inte hur länge vi stannat vid vindskyddet, men det var väldigt mycket mer vatten och lera på stigen på tillbaka vägen. Väldigt glad att jag tog kängorna på mig, kan jag säga. För med dem på fötterna är det bara att traska på, utan risk att bli blött om fötterna. 🙂
Hela grejen var ganska lustig, där var vi mitt ute i skogen, våta och leriga, bara för att vi ska träffas och ge oss ut i skogen och fika. Kom på mig själv med att gå och skratta åt det fjantiga i hela situationen! 😀 Men vi hade trevligt trots vädret, så jag är glad att vi faktiskt kom iväg. Även om det p.g.a. regnet och mörkret blev lite kort träff denna gången.

När vi kom tillbaka till bilarna var klockan 20.19 och då var det ganska så mörkt! Nu har hösten kommit rejält. Visserligen härligt, älskar hösten, men det är lite tråkigt att kvällspromenaderna blir begränsade till stadsmiljö…. Men det får gå, det kommer nog en vår igen nästa år!

