I eftermiddag har jag tvättstugan bokad, så igår när jag var nere på jobbet och arbetade en stund, tog jag hem lite grejer som behövde tvättas. Bl a Doris filt som hon har i sin fåtölj. Hon tycker ju om att bädda in sig med filten flera varv runt sig. Antar att det ger henne någon typ av trygghetskänsla. Eller så tycker hon bara det är mysigt. Vad vet jag? 🙂 Kunderna brukar tycka det är lite lustigt när hon kommer och möter dem och hon inte fått av sig filten utan kommer med den i släptåg. Ibland ser det ut som det bara är en filt som kommer gående, då har hon inte ens lyckats få fram huvudet! 😀

Iaf, när vi kom till jobbet idag blev Doris lite snopen när hennes filt var borta. Hon hoppar upp i fåtöljen, sätter sig, vrider huvudet och tittar väldigt ynkligt på mig. Och sen börjar hon skaka! Precis som titta vad jag fryser, matte! Ha ha ha, sicken dramaqueen!
Men jag får ju offra mig, går och hämtar min fleecetröja som jag har när jag jobbar och erbjuder henne den! Verkar som det dög åt liten pinscherfröken 😉

Nerbäddad i mattes tröja

Såhär kan det se ut när Doris kommer med sin snuttefilt. Hon charmar de flesta, ingen som blir rädd för denna hunden

