När Elin var och hälsade på i måndags ville hon såklart leka med Doris. De är riktigt goa vänner de två. Så kul att se.
När Elin undrade vad Doris kan för trix rabblade jag upp de få trix jag lyckats lära henne och avslutade med att säga:
-Har försökt lära henne att rulla runt också, men det vill hon INTE.
Och då ville ju naturligtvis Elin att vi ska prova det! 🙂 Och klart vi kunde det, så vi gick ut till hallen där det finns en större matta vi kunde vara vid. Och tror ni inte jycken rullade runt på andra försöket! Helt otroligt! Jag har försökt flera gånger tidigare och jag vet att Selma också tränade på det. Båda utan framgång. Så nu vet jag vad man behöver när man tränar Doris. Strunt i klicker och strunt i godis – vi behöver bara en Elin 😀

Efter jobbet igår gick vi på till Varlaskogen för att träna lydnad 1 inför tävlingen vi tydligen ska ha (gulp, gulp) vid sista kurstillfället! Jag har ju inte gjorde sånt där tidigare och känner att jag har ingen aning om jag gör något rätt överhuvudtaget!? Vet inte vem som är mest förvirrad – jag eller Doris! 😮
Nåja, det blir väl väl med det med….
Så vi tränade en stund, sen gick vi en lös promenad (jag är i och för sig alltid lös på våra promenader, jag är väldigt väldresserad på så sätt 😉 ). Jag planerade att gå tillbaka till gräsplätten och träna en stund till efter promenaden, tänkte att då har det nog lagt sig lite tillrätta i Doris huvud. Men några meter innan vi kom fram fick vi möte av en kvinna med två lösa hundar. Jag kallade tillbaka Doris och kopplade henne och kvinnan skulle göra samma med sina hundar. Men den ena lyckades hon inte kalla tillbaka, vi var mer intressanta. Och vis av en händelse i söndags släppte jag Doris. Och då blev det fullt ös medvetslös! Jösses, vad hon sprang runt och hade sig, helt överlycklig! Den andra hunden fattade nog inte riktigt vad som hände, ha ha.
Efter det kunde jag bara glömma att träna någon lydnad. Hon var så uppspelt och okoncentrerad att det var bara att lägga ner. Visst, jag kunde ha väntat och försökt lugnat ner henne, men vi hade redan varit ute några timmar så jag kände det var ok ändå.
Vi får träna vidare idag…. och imorn…. och i övermorn……

(Gôtt att de gamla, vanliga smileysarna är tillbaka! De andra var ju görfula!